Saturday 3 March 2012

Our 4th Wedding Anniversary

Pada 1st February 2012 iaitu kira2 sebulan yg lepas, genaplah 4 tahun perkahwinan aku dan abam. Last year we were at Langkawi at this very date. Ntah macam mana tahun ni tak plan ape pun.. eh, bukan lah ntah macam mana. Macam ni je sebabnya..
Sebabnya sgt berdekatan dengan tarikh walimah adik ipar lelaki ku dan seperti biasa, aku mmg jenis yg mmg tak boleh blah nak buat mcm2 dlm masa yg sama. Maka takde plan romantic vacation ape pun. Tak cukup dengan tu 2nd Feb kan aku ade appointment dgn LPPKN. Eloklah tak plan ape2. Lagi satu..sebab paling utama. Aku baru masuk keje.. mana ada cuti lagi..hua hua hua hua
Pastu aku takde idea dah nak plan ape..akhirnya aku cakap, takpela abam.. kita tunda celebration kite di lain hari dengan manis senyuman (dlm ati sedey woo... we are couples, masih berdua, takde henbeg.mesti la alam percintaan kami masih level lovey dovey lagi. itu pemberian Dia utk kami nikmati. so bile takleh nak hanimun2.. tensen gak le).

Dalam tengah dok bermuram durja tu, tiba2 adalah satu jemputan makan2 pada 1st feb kat rumah ex-schoolmates. Kebetulan diorang cuti hari wilayah time tu. Dari lepas SPM tak pernah jumpa.. dah 11 tahun??!! huihh. so aku cakap la kat abam.. teringin sesangat nak pi. Abam plak yg aku rasakan agak faham yg aku dah sedia bermuram durja di atas ketidakberapabestan enibeseri kami kali ni dgn selamber je agree utk pegi. Walaupun dari segi jarak.. jauh jugak sebenarnya. Bespren ku yg menjadi tempat luahan..(ye, aku bgtau kat anggun, aku sedey sbb takley detim tu sume) pun dengan jayanya,  berbesar hati menaja kek enibeseri aku. aku plak berterharu hati pada dia..huhuhu. Maka pergilah kami ke rumah pasangan kembar Farah Hana dan Farah Mona a.k.a schoolmates aku yg aku mmg tak pernah jumpa selepas spm. Sampai kat sana aku terharu dan lagi..dan lagi.. cik twins kita siap masakkan dish yg aku boleh makan. memandangkan aku tgh pantang mcm2. Sampai hari ni.. aku tak abes lagi rasa terharu tu. Rasa di sayangi gila2 lah.. huhuhu..

inilah dia wajah2 kawan2 yg buatkan aku terharu sepanjang hari enibeseri aku ritu..huhuhu.. akan ku kenang sampai bila2.
(Click jika nak belek berapa biji jerawat yg bertakhta di wajah2 ini semua..kui kui kui)

Sesi potong kek mmg kelakar. Tetiba je rasa feel pengantin kena usik sampai nak pose ambik gambar pun tak lepas. Dah la bukan satu dua kamera. Mengalahkan retis..hahaha.. Gugup hokeh!!  Tengok je la gambo2 kat bawah ni ha..






Walaubagaimana pun, aku teringin sgt nak keluar berdua dgn abam. huhuhu
Last2 esoknya, dengan selambe kodoknya jua aku memohon.. kurang2, nak la dinner ke.. movie ke.. hape ke(nak detim jugak2...wakaka)..Budak2 yg belajo takde gaji, pakei duit seponser dan duit pow pun boleh merendek tengok wayang, detim segala.. takkan le gue nak balik keje masak nasik lipat kain di hari anniversary? Gue sungguh tak boleh blah walaupun hanya untuk memikirkannya(jika gue ada henbeg comel a.k.a anak2, mungkin ianya logik utk dipikirin tapi buat masa skrg..nehii!!! Sorry okeh!).
Permohonan diluluskan.. abam kata okeh, jom kuar malam nih.. Maka bersiap dan kuarlah kami mlm tu..walaupun aku teringin bercandle light dinner ape sume.. tapi aku tak taruh harapan sgt la. Pasrah ala2 "berhenti berharap" lagu shila on se7en tuh.


Aku turun kereta je.. abam buat dah..aksi2 meruntun jiwa.. di ambilnye gambo aku. Huh, aku mmg ade masalah malu diamek gambo sensorang oleh lelaki walaupun abam. sekian!
tak pasal2 tersipu2 aku selama 15 menet tanpa henti..hahahahha

We had a candle light dinner that night..hehehe.. biar gambar sajalah yg meneruskan penceritaan.. aci tak? kui kui kui..

abam

isteri abam

gepren n boypren

abam's food

mine

Lepas makan, tengok wayang cerita Journey 2 The mysterious Island 3D, balik, tido, bangun esoknya pegi keje..kekekke

Bila letak gambaq byk2 rasa mcm panjang gilos lak entry ni..huhuhu...

sekian, percutian eniberseri ditangguhkan sehingga masa yg bersesuaian.. hik hik hik..

2 comments:

  1. ooooo...tu le abam u ek.. kikiki...

    ReplyDelete
  2. ceyy...mcm tak pernah jumpa.. nyampasss tawwwwwww..
    hahahaa

    ReplyDelete